3 råd til det stigende salg af brugtvogne
54% flere forventer at købe en bil i årets første kvartal
Voxmeter har spurgt danskerne om deres planer for køb af biler, og udsigterne for årets første kvartal forventes lovende for brugtbilsalget.
I den første måling svarer 4,2% , at de planlægger at købe en brugt bil i løbet af vinteren.
For tre måneder siden var det tilsvarende tal kun 2,7%. Det svarer til en stigning på 54,2%.
Sammenlignet med januar 2022, er stigningen også markant. Her svarede 3,3%, at de planlagde køb af brug bil i løbet af vinteren 2022. Stigningen var der på 27,4%.
9 ud af 10 handler starter online
Forbrugerne er i den grad online, faktisk starter 9 ud af 10 handler online, så det er vigtigt at man du som forhandler er bevidst omkring din visuelle identitet og at du ser sin hjemmeside som en kilde til at kunne tage markedsandel i det forventede stigende salg af brugte biler i årets første kvartal.
“ Vi forventer at der kommer korrektioner i marked efter Tesla sænkede priserne i sidste uge og det kommer til at have en effekt på andre sammenlignelige mærker og modeller. Hos AutoUncle anbefaler vi, at du kigger dit varelager igennem og tilpasser det løbende til resten af markedet. Er du kunde kan du gøre det via din AutoUncle Pro analytics adgang, der sikre at du har en finger på pulsen HELE tiden. “
Emil Shou, Head of Sales Danmark
Udnyt dine muligheder online med Rasmus’ 3 bedste råd
1. Gode landingssider, der gør købsprocessen nem for kunderne
Sørg for at have gode billeder af dine biler. Kunderne køber med øjnene.
Gør det nemt at finde det kunderne søger på din hjemmeside med en overskuelig navigation
2. Mange og nemme muligheder for at kontakte dig
Brug en stærk leadgenerator til at indsamle leads. (Byttepris, book en prøvetur, tilmeld nyhedsbrev, kontaktformular)
Sørg for at have en, gerne flere, Call to Action (CTA) knapper på dine bildetaljesider. Det er her du har købernes interesse og kan vende det til potentielle salg.
Send leads til jeres foretrukne CRM-system så salgsafdelingen nemt kan kontakte køberne.
3. Tracking af trafik og konverteringer
Det er vigtigt at kunne se hvad der virker i markedsføringsbudgettet.
Ved du hvor trafikken til din side drives fra? Det skal du vide for det er her du får mest ud af at optimere indsatsen.
Kunne du bruge vores gode råd?
Kender du andre de kunne hjælpe? Del dem med dem her 👇