Tisser du i bukserne for at holde varmen?

Bidrager flere salg til vækst i din forretning? Det er en no brainer. Derfor har det aldrig været vigtigere at tænke over, hvordan de valg og de oplevelser du giver dine kunder påvirker din forretnings ry og omdømme på lang sigt i en stærkt digitaliseret branche. “

Johan Frederik Schjødt
CEO & Co-Founder, AutoUncle

Nej? Det tænkte vi heller ikke.
Men du tænker nok, hvad har den metafor og valget af de prisvurderinger en bilforhandler vælger at vise sine kunder med hinanden at gøre?

De har faktisk mere med hinanden at gøre end man skulle tro. I vores optik handler prisvurderinger nemlig om et grundlæggende valg.
Vælger du som forhandler noget, der måske gavner din forretning kortvarigt med risiko for en dårlig kundeoplevelse eller vælger du den gode langvarige fortjeneste?

Lad os sammen blive lidt klogere på og effekten af - og den gode forretning, der ligger i at give dine kunder fair prisvurderinger.

1. Det kortsigtede valg

Tør du risikere en dårlig kundeoplevelse?

Det er fristende at vise en lavere pris.

Forestil dig du er kunde.
Du har besluttet dig for at du skal have en ny bil og det første der skal ske, som for mange afgør de efterfølgende muligheder er, at få en vurdering af den gamle bil.
Det er ikke et tænkt scenarie, det er sådan 82% af alle bilkøb starter. Derfor er det for nogen også et fristende valg, at vise en markant lavere pris end den reelle markedsværdi - fordi så er de sikre på de kan sælge til vurderingen og have en større fortjeneste på bilen. Men her tisser du for at holde varmen i snevejret.

Kender du udtrykket - intet dør når det først er online?

Det gør dårlig omtale heller ikke.
Enten gør du internettet til din ven eller fjende som forhandler. Køberne i dag er på det her stadie nemlig meget mere købsklare og takket være internettet også meget mere velinformeret om markedet og værdien. Så vælger du at vise en lavere pris end en fair og reel markedsværdi er det med stor risiko for, at kunden får en rigtig dårlig oplevelse da de indhenter flere vurderinger på deres bil. Tilsvarende når du selv køber en vare online og tjekker Pricerunner for det bedste tilbud inden.

Vises der en pris markant lavere end det kunden har en god (faktabaseret) fornemmelse af den er værd på markedet, bliver det ikke bare til et potentielt mistet salg, men endnu værre et dårligt ry og omtale, der hænger og spreder sig i kundens netværk. Og det må du endelig ikke undervurdere.
Det nemlig netværket der i købets indledende fase har det allerstørste påvirkning på en kommende bilkunde.

 

2. Det langsigtede valg

Vil du vækste forretningen med fair business?

Vores forretning er bygget på at levere vurderinger.

AutoUncles rejse startede med et ønske om at gøre bilkøb og salg enkel. En drøm om at være den tillidsfulde tredjepart (onklen) som giver en fair vurdering baseret på det reelle marked. I dag har drømmen gjort os til den internationale standard for prisvurderinger, anvendt blandt andet af både Facebooks Markedsplads og SKAT.

Vi har bygget en forretning op omkring prisvurderinger, der dagligt sammenligner priser på mere end +9 millioner biler aktuelt til salg på mere end 2.000 hjemmesider i 14 forskellige lande. Man kan sige at AutoUncle gør det samme som du måske gør når du selv skal vurdere en bil og sidder og sammenligner forskellige biler på pris, km, årgang osv. - her sker det bare automatisk, med 100vis af datapunkter og statistisk.

Hvorfor siger vi at fair vurderinger er god business?

Det gør vi fordi, at du ved at give din kunde en fair vurdering baseret på det reelle marked fremfor standard afskrivninger og foruddefineret datapunkter ikke bare giver dem en pris, du giver dem en god oplevelse og dig selv de rigtige forudsætninger for at gøre en online besøgende til en kunde - du bliver pludselig deres onkel. Du ved, ham man ved har hjertet på det rette sted og holder hovedet koldt, som man går til når man har brug for et godt men også ærligt råd.
Det gode råd kan du sikre kommer fra dig og bliver til en god oplevelse. Og hvis der er noget vi mennesker elsker at dele med andre, så er det vores gode oplevelser.

 

Det rigtige valg

Værdien af det langsigtede valg

For alle de kunder du IKKE snakker med.

Den store søgning starter og kunden søger efter alle de fede og store biler, dem man drømmer om at eje og dem man snakker med venner, familie eller sit netværk om. Hvad kører de selv i eller måske hvad de anbefaler.
Og lige der, i det øjeblik har du effekten af dit langsigtede valg. Her er det netværket, der påvirker din kunde. Har bare én i kundens omgangskreds haft en god oplevelse med fair vurderinger i din forretning eller kender nogen der har, så bliver der allerede nu sået et frø - helt uden dine salgsrådgivere har arbejdet for det.

De besøgende der, påvirket af netværket, den gode omtale og via f.eks. AutoUncles Markedsplads har fundet vej til din hjemmeside, deres købsintentioner er høje og det de har brug lige der er en vurdering af deres nuværende bil for at de kan komme videre med købet af en ny.
Vores markedsplads har dagligt mellem 11-17K besøgende der er aktivt søgende bilkunder så vi om nogen ved, hvor vigtigt der er at give en god oplevelse og skabe et godt førstehåndsindtryk - det er nemlig dem vi sender videre din vej.

Og nu er det her du skal træffe dit valget om, hvordan prisvurderinger skal afspejle din forretning overfor de kunder du ikke snakker med.

Vil du med en fristende lav sat vurdering risikere kunden foretager et hurtigt exit væk fra din hjemmeside for at få en vurdering et andet sted?
Eller vil du give kunden en fair vurdering, skabe et godt førstehåndsindtryk og sikre dine salgsrådgivere får mulighed for at få et lead de kan snakke med?

For os er det en no brainer.
Selvfølgelig vil du gerne vil give alle de kunder du ikke snakker med en god oplevelse, netop så du kommer til at snakke med dem.
Derfor er det så vigtigt ikke at tisse i bukserne for at holde varmen og det vi mener med at fair vurderinger er god business.

Så nu er vores spørgsmål til dig:

Afspejler dit valg af prisvurderinger din forretning?

Hvem snakker du om vurderinger med?

Fortæl dem om vores blogpost og giv os din vurdering på Trustpilot. Tak!

Forrige
Forrige

Drømmer du om at køre rundt i en åben sportsvogn med vind i håret? ☀ 🕶

Næste
Næste

Vi guider dig igennem at importere en brugt bil fra Tyskland med 3 simple trin.