Prækvalificeret trafik har typisk lavere besøgstid, men højere konverteringsrate.
Det er meget normalt, at de kunder, vi sender videre fra AutoUncle, over til forhandlernes side ofte har en lavere besøgstid, sammenlignet med f.eks. Google Adwords. Dette skyldes, at kunden ofte har foretaget store dele af kunderejsen såsom, at brugt tid på at kigge på forskellige modeller m.m. over på AutoUncle, hvorefter de klikker over på en konkret bil, de godt vil vide mere omkring.
Her er nogle tips til, hvordan du kan få dine kunder til at blive lidt længere på din side.
Annoncetekster og video-indhold
Først og fremmest er det vigtigt med gode billeder, hvor kunden har mulighed for at se forskellige vinkler på bilen både indvendigt og udvendigt. Læs mere om vigtigheden af gode billeder her.
En anden god idé er, at have noget video-indhold under ens bil visning. Det kan være igennem en walk-around eller decideret guide, hvor man gennemgår de forskellige funktioner og fordele.
En sidste ting man med fordel kigge på er ens annoncetekster, her er det vigtigt at have noget indhold som kunderne kan dykke ned i og blive klogere på, så man i højere grad oplyser kunden om ens produkt. I dag ses det ofte at annonceteksterne blot bliver stikord og en opremsning af udstyr.
Vil du gerne vide mere om gode annoncetekser kan du læse mere her: https://forhandler.autouncle.dk/saadan-skriver-du-gode-bilannoncetekster/
Hvis du har brug for hjælp til at lave nogle tekst-skabeloner eller mangler generelt indhold, kan jeg varmt anbefale vores samarbejdspartner Dine-ord
Call-to-action knapper
Et andet fokuspunkt man også bør kigge på er ens call-to-action knapper. Når en kunde besøger de enkelte biler rundt omkring, vil de ofte blive mødt af et stort billede af den valgte bil, og de skal derefter scrolle helt ned i bunden for at blive mødt af en call-to-action knap.
Her ville man med fordel kunne rykke ens call-to-action knapper op under billederne og gøre dem mere tydelige, så kunderne hurtigt kan se, hvad de har af muligheder og laver den action, man ønsker.
Gode eksempler på call to action knapper:
Når man har sat sine call-to-action knapper op, er det naturligvis også vigtigt, at man måler på hvilke af dem, som kunderne klikker på og her kan man med fordel bruge Google Tag Manager.
Har man brug for hjælp til opsætningen af ens Google Tag Manager, kan jeg varmt anbefale vores samarbejdspartner Adlead, som er utrolig skarpe på dette område.
BONUS
En sidste lille ting, man kan overveje, er at vise 3 relateret biler. De fleste kender det sikkert, man sidder og kigger efter noget tøj, sko eller lignende og så præsentere de dig lige for nogle alternativer som måske også kunne være noget for dig. Dette ville være med til at forlænge kunderejsen på din hjemmeside, da man igennem sådan en slider kan vise dem andre relevante biler.