Én af konklusionerne i en nylig undersøgelse af onlineadfærden blandt bilkøbere konkluderer, at forbrugerne blandt andet efterspørger gennemsigtighed i deres digitale købsrejse. I særdeleshed opfattes prissætningen af brugte biler som en flaskehals, der forsinker beslutningsprocessen. Det er ganske enkelt svært for forbrugeren, at gennemskue bilmarkedet.

I den sammenhæng går et mangeårigt samarbejde mellem Sand Jensen Automobiler og AutoUncle fint i spænd, som netop baserer sig på prissammenligninger og kategoriseringer på en let og forståelig måde.

Bilbranchen gennemgår en digital omstilling i de her år og Corona-krisen har kun accelereret den udvikling. Hos Sand Jensen Automobiler har vi slået den ene besøgsrekord efter den anden i 2020 og det stod hurtigt klart for os, i de første måneder af krisen, at vi heldigvis var godt klædt på rent digitalt. Helt overordnet forsøger vi i alt hvad vi foretager os, at fremstå transparente. Det gælder både i den indledende fase, hvor kunder orienterer sig, og naturligvis i tilbudsfasen, hvor tallene skal være forståelige og kunne tåle sammenligning. I den kontekst er uvildige vurderinger af vores detailpriser en hjørnesten.

, fortæller marketingchefen hos Sand Jensen Automobiler, Olav Bertelsen.