Carmark og AutoUncle i digital oprustning

February 3, 2022

Fremtiden er nu

Vejle-forhandleren har indset, at internettet fremover bliver bilkøbernes primære adgang til fire hjul og et rat – og at det giver helt nye muligheder. 

Et lækkert bilhus kan næsten ikke drømme om en bedre placering end et stenkast fra E45, og Carmark får da også nysgerrige kunder i butikken fra nær og fjern. 

Men selv med en femstjernet placering i det pulserende trekantsområde har vejlenserne set skriften på væggen. Fremtiden er digital, og kampen om kunderne kommer til at foregå på den digitale motorvej.

”Rigtig meget handel er flyttet online og væk fra det fysiske. Før ringede folk og sagde ”vi kan komme søndag klokken 10 og se på bilen”. Det møder vi mindre nu. Meget foregår på mail, telefon og sms og de kommer faktisk bare for at besigtige bilen og skrive under. Flere gange i ugen ser folk slet ikke bilen, men køber den ubeset og får den leveret med en lastbil. Det er nyt”, fortæller Chris Kølbek Tryk, CEO hos Carmark om den fagre nye verden.

Derfor har Carmark i samarbejde med AutoUncle gang i en tranformation, som skal få det bedste ud af den buldrende trend, hvor klik har afløst dækspark.

Træning, træning, træning

Markedspladsens værktøjer danner grundlag for en spritny hjemmeside som gik i luften i december, og det har været med til at kickstarte den digitale transformation hos Carmark, lyder det. 

”På den tidligere hjemmeside genererede Carmark fire-fem leads, men nu hvor AutoUncle har digitaliseret bildetaljesiderne med de rigtige og relevante kontaktknapper er forholdet steget fra 1:4 til 1:20. AutoUncle er blevet den primære kilde til leads med de nye ændringer på hjemmesiden, og når en af vores kunder finder vores biler på AutoUncle.dk sendes de direkte ind på detaljesiden for den bil, de er interesseret i. Her giver vi dem alle muligheder for at tage kontakt til os og komme videre med købet,” siger Chris Kølbæk Tryk.

Den nye digitale verden betyder også at Carmarks sælgere står overfor en udfordring i at få konverteret flest mulige henvendelser til slutsedler og en god købsoplevelse, og på det område er træningen allerede i fuld gang i Vejle.  

”Vi har valgt at fokusere på at træne og udvikle vores sælgere til at håndtere det digitale skifte bilbranchen befinder sig i. Jo bedre vi bliver til at forstå, hvordan kunderne køber bil online og den rejse de er på fra første søgning til underskrevet slutseddel, jo flere salg lykkedes vi med i forretningen. Og det hjælper AutoUncle os med via deres gratis online salgstræningsforløb af alle vores sælgere“, fortæller Chris Kølbæk Tryk.

Når prisen er fair

Én ting ændrer den digitale tidsalder dog ikke på – måske tværtimod. Prisen skal være skarp, og her har Carmark valgt at lade tredjeparten AutoUncle afgøre, om prisen er i den høje ende eller et regulært knaldtilbud. 

”I dag søger de fleste efter rejser ved at bruge Momondo eller lignende, der sammenligner forskellige rejsetilbud fra forskellige hjemmesider. Det er det samme, jeg oplever med AutoUncles prisvurderinger af vores biler. Vi har valgt at øge fokus på at bruge AutoUncle til prisvurderinger af vores biler både online og i forruden af bilerne i vores showroom. Det gør vi, fordi jeg tror på, at en tredjepartsvurdering giver kunderne et andet forhold til prisen, når de ser, at det ikke bare er Carmark der selv siger, at det er en super pris”, fortæller CEO’en om de store planer i Vejle.



“På vores tidligere hjemmeside genererede Carmark fire-fem leads når en gennemsnitsforhandler generede et, men nu hvor AutoUncle har digitaliseret bildetaljesiderne med de rigtige og relevante kontaktknapper er forholdet steget fra 1:4 til 1:20. AutoUncle er blevet den primære kilde til leads med de nye ændringer på hjemmesiden.”


Chris Kølbek Tryk
CEO
Carmark




Læs flere artikler



Se flere artikler


Tilmeld dig vores månedlige nyhedsbrev

- modtag nyt fra bilbranchen, gode råd samt gratis tips og tricks direkte i din indbakke.