Hvad er Google My Business egentlig?
Google My Business er ofte det man møder som det første som forbruger, når man søger efter en specifik forretning. Det kan enten være igennem en Google søgning eller et ønske om rutevejledning via Google Maps.
Google My Business er derfor et fantastisk udstillingsvindue for din online forretning. Tal fra Brightlocal understøtter også dette. Forretninger på tværs af alle brancher bliver nemlig vist i gennemsnittet 1009 gange på en måned, hvor bilforretningerne ofte er dem som har flest besøgende og opkald herigennem.
Det er derfor vigtigt, at du har opsat den korrekt og dine informationer er up to date.
Få 30 dages gratis visning
Du kan evt prøve at google din forretningsnavn og se, hvordan din Google My Business er opsat. Viser den de oplysninger du ønsker? Og kan man som forbruger danne sig et hurtigt overblik?
Vi har samlet 4 hurtige tips til ting du skal have styr på under din Google My Business:
- I denne tid oplever rigtig mange forretninger at have ændret åbningstider. Det er derfor en rigtig god idé, at ændre dette på din Google My Business, så du undgår at dine kunder kører forgæves
- En anden ting som er vigtigt at tjekke er om følgende ting er korrekt: 1) Din forretnings telefonnummer, 2) linker den til den rigtige hjemmeside? 3) Passer adressen på jeres forretning? Ud fra en analyse lavet af Brightlocal, ses det at ca. 5 % af de visninger man har igennem Google My Business bliver til enten opkald, besøgende på ens hjemmeside eller anmodning om rutevejledning, hvor bilforretningerne var dem med den højste action-rate.
- Tilføj en virksomhedsbeskriveslse. Hvad er det som gør jeres forretning unik? Hvad er det i tilbyder som gør at forbrugerne skal vælge jer? Skriv lidt omkring jeres forretning og de ting som gør jer unik.
- Et sidste hurtig lille fiks man kan gøre at tilføje nogle billeder af jeres forretning, så forbrugerne nemt og hurtigt kan få et indblik i jeres forretning. Analysen fra Brightlocal viste at forretningerne på tværs af brancherne i gennemsnittet har 11 billeder. Hvis du/I ikke allerede har nogle gode billeder, så prøv at tage et par af forretningen udvendigt og et par indvendigt og smid dem op på jeres Google My Business.