March 10, 2022
Resultaterne viser indtil videre:
Salgsrådgiverne udtrykker, at den største udfordring ikke er kundernes prispres eller konkurrenternes modsvar, når det kommer til salg. Nej, det er det samspil, som de har med eget hus / brand, kolleger og interne processer. Hele 62% af sælgerne ser det som den største udfordring.
Det bør de fleste gøre noget ved, hvis de vil lykkes med at øge bilsalget.
Til en start kunne vi spørge salgsrådgiverne, hvad der stjæler deres tid? Er der klare roller og ansvar, når det kommer til interne processer? Er vi gode til at dele relevant viden med hinanden på tværs af funktioner? Har vi processer og systemer som gør livet nemmere for sælgerne eller hæmmende i en travl dagligdag?
Ofte viser det sig også, at salget tabes i overleveringerne mellem funktionerne gennem hele salgsprocessen.
Fx at leads fra marketing ikke bliver fulgt op af salg. Årsagen er ofte uklare aftaler mellem salg og marketing, ineffektive integrationer mellem systemer, eller manglede værktøjer til eksempelvis analyse af effektivitet fra forskellige marketing kanaler. Resultatet er, at de to områder drives sideløbende i stedet for sammen, ligesom mersalg muligheder som værksted, byttebiler, finansiering, eftermonteringer vanskeliggøres. De store udfordringer for at drive dit salg fremad vha. online leads og digitale kanaler, er:
- modtag nyt fra bilbranchen, gode råd samt gratis tips og tricks direkte i din indbakke.