Jeg har modtaget leads via AutoUncle, hvad nu?
Når en forbruger er interesseret i en af jeres biler, genererer de et lead. Herefter er det vigtigt at få dem ned i jeres forretning.
Før leads kan omdannes fra online interesse til købere i forretningen, skal deres spørgsmål besvares, bilerne vises frem, samt prøvekøres og priser skal forhandles.
Telefonisk kontakt skaber 5 gange flere møder end kunder der kun kontaktes via mail eller sms.
Antallet af butikker en kunde besøger, før de køber bil har rykket sig fra 6 til 1,5.
Kommer kunden først ned til et møde er der stort chance for et salg.
Få 30 dages gratis visning
Optimal fremgangsmåde – Sådan får du forbrugerne ned i butikken
Systematisk opringning af forbrugerne, giver den højeste salg pr. lead. – Men hvordan skal systematikken se ud for optimal udnyttelse af leads?
Baseret på 22.500 opkald, har vi erfaret, at det kræver systematisk behandling af alle leads for at omdanne flest mulige nysgerrige forbrugere til tilfredse kunder.
Fremgangsmåde:
❏ Første kontakt foretages hurtigst muligt, dog senest 24 timer efter et lead er genereret.
❏ I snit kræves der 4,6 opkald før en kunde afsluttes.
❏ 2 af de 4,6 opkald skal være efter 17 i hverdage eller i weekenden mellem 10:00 og 18:00.
❏ Genopkald til forbruger skal overholdes til minuttet for højst kundetilfredshed samt højeste succesrate.
❏ Samtaletiden er i snit 7 min. pr. afsluttet forbruger. Så modtager du 100 leads skal du regne med at bruge ca. 700 minutter for, at behandle disse leads mest effektivt.
DOS
✓ Ring kunden op så kort tid efter leadet er genereret som muligt.
✓ Ring kunderne op aften og i weekender for bedste udnyttelse af emnerne
✓ Aftal et tidspunkt hvor kunden kan komme forbi og prøvekøre den ønskede bil (du vil sælge langt flere biler når kunden står nede i butikken end over telefonen)
✓ Undgå mails med mindre det er aftalt med kunden. Tager du alt kontakt via telefon sælger du flere biler på disse leads.
✓ Opfølgning – når kunden har prøvekørt en bil giv kunden et kald efter et par dage for at sikre at han/hun ikke køber bil ved konkurrenten
DON´TS
✗ Vente flere dage på at kontakte kunden. For mange kunder er der ikke langt fra tanke til handling, så hvis du ikke er den første de snakker med så har kunden måske allerede handlet et andet sted.
✗ Sende kunden en mail (forvent ikke at kunden svarer retur) – ring istedet for.
✗ Være forudintaget om hvorvidt kunden er interesseret eller ej.
✗ Kun ringe hverdage
✗ Ringe kunden op på samme tidspunkt hver dag
✗ Kun ringe kunden op 1 gang